Kazališna družina Pinklec, VRUM performing arts collective, HNK u Varaždinu

THE KILLER IN ME IS THE KILLER IN YOU MY LOVE (Andri Beyeler)

Koncept, režija, koreografija / Concept, direction, choreography: Sanja i Till Frühwald
Dramaturgija / Dramaturgy: Mario Kovač
Izvedba / Performance: Petar Cvirn, Karolina Horvat, Andreja Jandrić, Matija Kezele i Bruno Kontrec
Izvedba na videu / Video performance: Zdenko Brlek, Jagoda Kralj Novak, Marija Krpan, Darko Plovanić i Zvonko Zečević

Glazba / Music: Damir Šimunović
Scenografija / Stage design: Zdravka Ivandija Kirigin
Kostimi / Costume design: Žarka Krpan
Izrada kostima / Costume makers: Karmen Štrlek, Ivan Debeljak, Mladen Grof Jerneić
Dizajn rasvjete / Light design: Marino Frankola
Video: Davor Konjikušić
Fotografija / Photography: Davor Konjikušić
Grafički dizajn / Graphic design: Dvije Lije

Rukovoditelj scenske tehnike / Technical director: Neven Taradi, Slaven Edvin Bot
Inspicijent / Stage manager: Sanjin Rožić
Majstor rasvjete / Master electrician: Neven Taradi, Marijan Štrlek
Rasvjeta / Light technician: Mario Zelenbaba, Rajko Vugrinec
Majstor tona / Sound technician: Mario Dvanajščak, Zlatko Milec
Majstor pozornice / Chief of stage technicians: Siniša Keretić
Rekviziter / Prop master: Vedran Dervenkar
Garderobijeri / Dresser: Karmen Štrlek i Ivan Debeljak
Scenski radnici / Stage technicians: Davor Tkalec, Ivan Levačić, Marko Hrebak, Rajko Hergotić, Dario Horvat
Prijevod / Translation: Dubravko Torjanac
Asistent režije, postprodukcija / Directors assistance, postproduction: Davor Dokleja
Asistent producenta / Production assistance: Dejan Košćak
Video dokumentacija / Video documentation: Tomislav Buza / Udruga Multimedij

Hvala / Special thanks: Nikola Hrženjak, JVP Čakovec, Gradski bazeni ‘’Marija Ružić’’ Čakovec, Turist d.o.o., Aleksandar Tropp, Robert Dodik

***

Uzrast / Age: 14+ Trajanje / Duration: 80 min
Premijere / Premiere : 29. i 30. travanj 2015. Centar za kulturu Čakovec i 23. svibanj 2015. godine u HNK Varaždin

***

Koprodukcijski partneri / Coproduction partners: Centar za kulturu Čakovec – KD Pinklec, VRUM performing arts collective, HNK u Varaždinu / Cultural Centre Čakovec – Theatre Company Pinklec, VRUM Performing Arts Collective, Croatian National Theatre in Varaždin

Podržano od strane / Supported by: Ministarstvo kulture RH, Grad Čakovec i Zaklada Kultura Nova

O predstavi:

Vrijeme koje je (o)stalo/vljeno

“The Killer in me is the Killer in you my love” refleksija je o “prvoj cigareti”, prvoj ljubavi i prvom skoku u “hladnu vodu”, predstava koja istražuje raspuklinu između djetinjstva i svijeta odraslih.
U našem interdisciplinarnom istraživanju deset izvođača u pet uloga osvrće se na stare ožiljke i svježe rane ljeta svojih života. Godine peku.

Kroz vremenom nagriženu, ispucalu, ogoljenu i ostavljenu ruinu Varaždinskog dravskog kupališta, mjesta koje nosi snažnu kolektivnu memoriju cijelog jednog grada na “bolja vremena” ulazimo u bazen emocionalnih tragova prvih iskustava, velikih očekivanja, pa razočaranja koja su srušila, pa formirala neke nove identitete. Koliko tijela – toliko istina. Otvaramo tekuću diskusiju o individualnim razlikama u shvaćanju stvarnosti i granicama mogućnosti razumijevanja drugih. Koliko se zaista zapravo trudimo?

Preko projekcija na suvremenu kazališnu pozornicu, mjestu rezerviranom za “ovdje i tada” propitujemo drugačiju percepciju vremena kroz koju se trenuci pitanja “što će od nas postati?” / “što nas očekuje?” i sjećanja preklapaju.
Stare rane usamljenosti adolescencije ponovno su raskrvarene. Voda ulazi kroz raspukline, do vrata nam je.
Plutamo na nijemosti. Krećemo se.

Sanja i Till Frühwald

A ljeto ipak

odlazi

odlazi

i odlazi.

  1. J. Degenhardt

“Svi vole ići na bazen, ali nitko zapravo (samo) zbog plivanja…”

Kapitalno djelo europske dramaturgije „Bolest mladeži“ Ferdinanda Brucknera je jedan od najranijih scenskih prikaza života adolescenata u pokušaju da precizno definira onaj neuralgični trenutak odrastanja kada se dijete pretvara u odraslu osobu. Gotovo stoljeće kasnije Andri Beyeler piše ovu dramu koja se bavi prisjećanjima odraslih na jedno ljeto, ljeto u kojem se naizgled nije desilo ništa a zapravo se desilo sve.

Mjesto radnje je bazen ali izgleda da gotovo nitko ne ide na njega zbog plivanja. Neki hvataju boju ali i tuđe poglede izležavajući se na suncu, neki pale prve cigarete, neki ulaze u prve veze, neki se ne usude skinuti majicu jer misle da su debeli i ružni. Dijalozi između likova su kratki, isprekidani i nedorečeni a monolozi se pretvaraju u bujice riječi u kojima se isprepliću osjećaji iščekivanja, razočarenja, zaljubljenosti, zbunjenosti – čitav kaleidoskop emocija u kojem svaki pojedini lik predstave iznosi svoje viđenje tog specifičnog momenta u životu.

Pet likova prolazi kroz iste događaje ali kroz rašomonsku strukturu dramaturgije pred očima publike izlaze subjektivna svjedočanstva čime uviđamo koliko razlike može biti u individualnoj percepciji tih događaje. A tamo gdje riječ postaje nemoćna dosljedno prenijeti emociju, na scenu stupa pokret, koreografija, ples. Kao i u svom dosadašnjem radu, ekipa okupljena oko VRUM-a predvođena Sanjom Tropp Fruewhald, u potrazi je za stanjima kao polazišnom točkom za kreiranje fizičkog materijala od kojeg se onda „kroji“ nova scenska zbilja ili iluzija. Um, kroz ostarjele aktere, putem video materijala pamti jedno a tijelo, kroz žive mlade izvođače na pozornici, ima različito sjećanje. Ova predstava ne pokušava odgovoriti „Tko je u pravu?“ već želi približiti publici adolescentske dobi plesni scenski izraz te napraviti odmak od uobičajenih, dogmatskih scenskih uprizorenja koja im nameću životne „istine“ i „pravila“.


Mario Kovač