Draga djeco, dame i gospodo te svi prijatelji i ljubitelji kazališta, zadovoljstvo nam je najaviti novu Pinklecovu kazališnu sezonu 2011.-2012. Iako se kriza i dalje osjeća u svim porama društva, pravi entuzijasti ne staju nikada; tako i Pinkleci, u ovoj sezoni, pripremaju prave kazališne poslastice za sve vas. U sezoni 2011.-2012. isplanirali smo čak 5 premijernih naslova.
TATA LAV I NJEGOVA SRETNA DJECA, KLUPICA, OKO POLA JEDAN, SVIJET OD PAPIRA I SNJEGULJICA
——————–
TATA LAV I NJEGOVA SRETNA DJECA
(prema istoimenoj slikovnici Horsta Eckerta Janosha)
– u kopodukciji sa DK Dubrava iz Zagreba
lutkarsko igrana predstava
Premijera: 8.10.2011. CZK, Čakovec i 11.10.2011. DK Dubrava, Zagreb
Režija: Paolo Tišljarić
Asistentica redatelja: Tatjana Lisac
Adaptacija teksta i dramaturgija: Dino Pešut
Scenografija: Leo Vukelić i Tea Janković
Lutke: Tea Janković
Kostimi: Ana Trišler
Autor glazbe: Igor Baksa
Izrada scenografije: Leo Vukelić, Tea Janković i Domagoj Klasić
Igraju:
Davor Dokleja (Tata Lav)
Marta Bolfan Ugljen (Mama Lavica, Trili, Marica, Pavle, Mira, Alfred, Liza, Pimpo, Zebra)
Nemam se čega bojati, zar ne? Uostalom, djeca se ne bi trebala ničega bojati, a pogotovo ne svojih roditelja. Janoscheva slikovnica Tata Lav i njegova sretna djeca govori upravo o željama, avanturama i maštarijama koje tek u igri postaju stvarniji od stvarnosti. Dok je mama lavica na poslu i rješava veoma ozbiljne stvari u biznisu, Tata Lav ostaje doma sa svojih sedmero djece koje treba usrećiti i omogućiti im ono što požele. Tata Lav uči djecu, ali i roditelje kako se uz samo malo mašte, granice zbilje lako razbijaju, a mogućnosti igre postaju beskonačne. Konačno, u velikom gradu sve prolazi brže pa tako i djetinjstvo, stoga je zadaća svakoga roditelja omogućiti djeci igru, a time ih i usrećiti.
Trajanje: 50 minuta
Uzrast:3 – 10 godina
——————–
KLUPICA
dramska predstava za djecu i mlade
Premijera: 10.11.2011. CZK, Čakovec
Režija: Mario Kovač
Dramaturgija: Jelena Kovačić
Autor glazbe: Igor Baksa
Igraju:
Davor Dokleja
Mario Jakšić
Igor Baksa
Karolina Horvat
Matija Kezele
Maja Kovač
Predstava je to o jednoj subotnjoj noći na klupici u parku, o jednoj generaciji koja završava srednjoškolski dio života, o njihovim očekivanjima, strahovima i nadama…
——————–
OKO POLA JEDAN
(autorski projekt Azre Ibrahimović, Brune Kontreca i Davora Dokleje)
fizički teatar
Premijera: prosinac 2011.
Režija: Davor Dokleja
Dramaturgija: autorski tim
Pokret: Azra Ibrahimović i Bruno Kontrec
Scenografija: Bruno Kontrec
Kostimografija: autorski tim
Autor glazbe: Greendwarf
Igraju:
Azra Ibrahimović i Bruno Kontrec
Projekt se bavi pitanjem sukoba, njegovim aspektima i manifestacijama. Pozitivno shvaćanje sukoba objašnjava sukob kao dio ljudske prirode i neminovnost njegove pojave tj. sudjelujući u sukobu ispunjavamo našu prirodnu dužnost. Pozitivnost pojave sukoba je ljudsko nalaženje inspiracije u nasilju i oporbi. Ali što kada sukob nadmašuje svoju pozitivnu svrhu i poprima negativne karakteristike, tj, kada sukob postaje nepotreban ili samom sebi dovoljan? Igrajući se apsurdom sukoba, uzimajući u obzir njegove globalne komponente, u središte naše pažnje stavili smo pojedinca. Polje unutar kojeg istražujemo pojavu sukoba omeđili smo karakternim crtama jedne osobe, a radnju smjestili unutar jednog uma. Osoba čije procese nastojimo prikazati nalazi se u svakodnevnoj životnoj situaciji koja u svojoj pretpostavci može imati dva krajnja ishoda. Pozitivan i negativan.
Trajanje: 45 minuta
Uzrast: 16 +
——————–
SVIJET OD PAPIRA
(po konceptu Kristine Horvat Blažinović)
– u koprodukciji sa Hrvatskim društvom likovnih umjetnika Međimurja)
multimedijalni interdisciplinarni likovno-scenski projekat
Premijera: veljača/ožujak 2012.
Multimedijalni interdisciplinarni likovno-scenski projekat SVIJET OD PAPIRA (Papier World) povezuje područje likovnosti, scenske umjetnosti i performansa, lutkarstva, animiranog filma i novih medija. Prema autorskom konceptu umjetnice Kristine Horvat Blažinović, projekt će se realizirati u koprodukciji Kazališne družine Pinklec(pri CZK Čakovec) i Hrvatskog društva likovnih umjetnika Međimurja (HDLUM), u suradnji sa slovenskim koreografskim dvojcem: Rosanom Hribar i Gregorom Luštekom iz Ljubljane.
Projekt istražuje mogućnosti redukcije i transfera – trodimenzionalnog scenskog prostora s pripadajućom vremenskom dimenzijom, kao sastavnicom pokreta, u dvodimenzionalni i statični karakter slikarskog polja, pri čemu se naročito želi potencirati spacifična vizualno-likovna komponenta.
Peredstava se izvodi na kazališnoj pozornici koja je reducirana na dvije četverokutne plohe, usmjerene horizontalno i vertikalno gdje je sve podvrgnuto zakonu plohe i vertikalne perspektive kako modularna i slojevita papirnata scenografija, tako i koreografija (papirnati pokreti) četvorice glumaca. Predstava se prati simultano: na pozrnici i na projekcijskom platnu (papiru), kao video projekcija u realnom vremenu (u slučajevima horizontalno usmjerene scene-plohe).
Scenografija nije tek u službi kulisa četvorici glumaca, već je od primarnog značaja i predstavlja osnovu i polazište za razne pološne situacije. Vizualno se stječe dojam gigantske slike-kolaža, koja se, pred očima gledatelja, neprestalno rekomponira i redefinira. Glumci imaju status likovnih motiva koji nastoje bitii biti mobilni unutar zadanog formata ili animiraju svoje papirnate avatare.
Iako u potpunosti načinjena od papira, za pokretanje scenografije i papirnatih aplikacija koristi se informatička, mehanička i elektronska oprema.
——————–
SNJEGULJICA (interaktivna bajka)
– u koprodukciji sa Dječjom i lutkarskom scenom HNK Varaždin
dramska predstava
Premijera: svibanj/lipanj 2012.
Cilj ovoga projekta bio bi na interaktivan i događajan način naglasiti didaktični aspekt ove bajke. Djeci prepoznatljiva bajka bi uz pomoć dramaturških umetaka i odvojaka dobila sasvim novo ruho i koncept, koji bi zaintrigirao gledatelja i naveo ga na participaciju u igri. Bitna stavka je da ta priča mora biti dobro poznata gledatelju, kako se ne bi trošilo suvišno vrijeme na objašnjavanje fabule, te kako bi se gledaoc osjećao sigurno u strukturi priče koju poznaje. Uz pomoć avatara, lika iz svijeta bajke, publika bi postala aktivni sudionik i junak priče, koju bi putem vlastitih odluka usmjeravala sam daljnji tijek zbivanja i mogući završetak bajke. Publika bi putem glasovanja donosila odluke koje njihov avatar sprovodi u priči (predstavi), te na različitim punktovima priče odvodila njen razvoj u posve novim smjerovima. Sve što bi se dešavalo u priči, ovisilo bi o njihovoj grupnoj odluci. To je ujedno i zanimljiv i poučan način da se djeci (a i roditeljima) približi i objasni koncept demokracije , koncept glasovanja te ideja odlučivanja većine. Priča se dakle može granati u raznim smjerovima, no nisu svi završeci sretni po glavne junake ili po samog avatara. Stvari jednako tako mogu poći po zlu te dovesti priču, preuranjenom ili nesretnom završetku. Na taj se primjenjen način spoznaje kako odluka većine nije nužno najbolja moguća odluka. No, kako se radi o mladoj publici, uslijed greške, ostavlja se režijsko-dramaturška mogućnost da se priča vrati na prethodnu epizodu, te da se donese neka druga odluka. Na određenim punktovima u priči, bile bi pred avatara stavljene dvije moguće radnje i odluke o kojima bi se on konzultirao sa publikom. Publika bi glasala za jednu od te dvije opcije i avatar bi ispoštovavši njihovu odluku prionuo tom smjeru radnje. Na glumcu/avataru je da svojom vještinom vođenja utječe na publiku, te da u slučaju prevelikog lutanja priču usmjeri u pravome smjeru i privede ju u вazumnom vremenskome trajanjuželjenom svršetku.
Odabirom mladoga redatelja Mirana Kurspahića cilj nam je nastaviti već prepoznatljiv suvremeni scenski izraz koji njeguje sam autor ali iKazališna družina Pinklec iz Čakovca i Dječja i lutkarska scene HNK u Varaždinu.
Glumci u predstavi će biti članovi Kazališne družine PINKLEC iz Čakovca i ansambla HNK u Varaždinu.